Cars Cars Cars

12 september 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag de wekker gezet om optijd op de saltflats  terug te keren voor de testrit van de Speed Demon, van George Poteet, en zijn crew! We hadden gehoord dat ze hoopten om 9 uur te gaan rijden, maar dat werd iets later...ondertussen was er genoeg te zien hoor, daar niet van we hebben ons geen minuut verveeld! We hebben nog drie andere auto's zien racen en van dichtbij bewonderd! Er waren div. Camera ploegen bij en een met een Drone, dat was heel leuk om te zien, mooi speelgoed! En er kwam een helicopter een paar maal laag over vliegen en landde ook op de zoutvlakte, met iedereen een praatje gemaakt ook met George die het heel,leuk vond, dat we waren gekomen! En hij was een beetje nerveus, niet voor de rit, die had ie al 400 keer gemaakt, maar dat er iets met de auto zou gebeuren, waar de crew zo lang en hard aan gewerkt had! Wij wensten hem geluk en zeiden dat het vast goed zou gaan! Er zijn allerlei mensen bij betrokken een man ging de baan verkennen en vertelde dat aan het einde de baan squaschy was...blubberig,de laatste Mile van de remweg en erg belangrijk....maar na veel heen en weer gebel en gepraat ging de race om elf uur toch beginnen! Ons geduld werd beloond en we zagen de Speed Demon met veel geweld in de verte verdwijnen....de hele crew is dan daar om de wagen weer terug te brengen. De volgende wagen die klaar stond kwam opeens terug rijden, een dame in een elektrische car, die 260 Mile wilde gaan proberen te rijden. Het bleek dat er iets niet goed was gegaan met de speed demon, zij moest wachten tot ze de baan op mocht, wat wist ze ook niet, maar ze gaf ons allerlei info over haar car en we kregen getekende kaarten mee en weer wachten op George....toen kwam het bericht, hij was met 360 Mile gecrasht, hij was met zijn wiel in een gat geraakt.....hij werd met de ambulance afgevoerd....volgens zijn crew was hij zelf oké, maar was het procedure om onderzocht te worden na zo'n een crash, logisch! Ws had hij een goed voorgevoel! Erg jammer we hebben hem niet meer gezien, want het was inmiddels 12 uur geweest en we hadden nog een aardige rit voor de boeg! We hadden gedacht om een uur of 10 weer te vertrekken, en omdat je dit maar een keer meemaakt hebben we toch maar gewacht! En met een hele witte auto van het zout, zijn we toch nog maar even door de wasstraat gereden! Nog even een Whopper bij burger king via de drive tru en Uiteindelijk gingen we om 13 uur richting Las Vegas. Ahum 8 uur rijden zegt onze navigatie.....dat betekent 21 uur in het hotel......moet lukken over de interstate, al hoewel we gehoord hadden dat er bij mesquite een weg was verzakt door zware regenval....en we een detour zouden krijgen.....het rijden in the USA en in een SUV is niet te vergelijken met het rijden in je Opel of dyhatsu dus wat dat betreft is het geen probleem we stoppen maar drie keer voor een restroom en een koffie onderweg, en hebben het geluk dat we weer door een tijdzone gaan, en weer een uur terug! Al met al lopen we nog wat in en we zijn om half 8 in ons hotel in Las Vegas! Keurig toch roadtrip was nog leuk ook door de bergen en de zonsondergang toen we er bijna waren! Temperatuur was aardig opgelopen ondertussen....100 graden Fahrenheit, 34 graden Celsius! Ook nog in de avond, het is tenslotte de woestijn! Nog even Las Vegas in voor een hapje eten, we zien het Hard Rock Café! Altijd goed! En wat is er voor de deur.....een carshow whaaaa niet te geloven...meeste hotrods en low riders, en helaas geen Buick maar toch! Er is niet zoveel licht meer en fot's maken lukt niet echt goed! Na het eten nog een rondje langs de Cars worden net de prijzen uitgereikt! Om 22 uur weer in ons hotel lekker uitrusten, verhaal schrijven en foto's uploaden! Morgen Vegas onveilig maken!

1. Corina van der Pol:
    13 september 2014
    Weer een dag erbij om niet te vergeten. Dat word straks een driedubbeldik fotoboek!!
  2. Celia Barendrecht:
    13 september 2014
    Geweldig weer zo'n dag , vliegen denk ik voorbij .... En maar goed dat je alles op schrijft kan je het straks weer herbeleven ...slaap lekker en tot morgen dikkekusss