Londen underground

19 april 2015 - Londen, Verenigd Koninkrijk

De eerste onwennige nacht overleeft, Ben en Ilse lepeltje lepeltje en Fred en Thea, ver van elkaar verwijderd! Maar een goed ontbijt in het hotel, maakte veel goed!
Vandaag naar Buckingham palace voor "the changing of the guards".
Het is weer even puzzelen met de metro en bus lijnen, maar dat maakt het wel spannend! Uiteindelijk blijkt makkelijker dan je denkt!
Wat hulp van de hotel receptioniste en we gaan op pad!
Uitgestapt op St. James Park en we staan na 5 minuten bij het Paleis van queen Elisabeth. Het is er drukker dan wij verwachten, maar het is zondag...met groot vertoon komen de muziekcorpsen aan en de ceremonie duurt zo'n 45 min. totaal. Leuk om te zien het is een hele show en de muziek stukken variëren van Kortjakje tot Flat Bottom Girls! We hebben het niet allemaal even goed kunnen zien, door de drukte maar het was zeker  leuk om mee te maken.
Daarna gewandeld naar the house of parliaments, Westminster Abbey (op zondag niet open voor bezoek) en natuurlijk the Big Ben, voor een mooie foto met Little Ben. Even gekeken bij the London Eye het grote reuzenrad , langs the Themes. We zijn nig even door Soho gelopen naar de gegrilde Peking eend gekeken hangend voor de ramen.
Lekker broodje gegeten onderweg en daarna naar Piccadilly Circus. Meer naam als daad maar je moet er geweest zijn!
Aldaar een Big Angus Steak gegeten en vooraf Nacho's met kaas en Chili, het was zoveel dat een toetje er niet meer bij kon! Moe maar voldaan nog even terug gewandeld....klein stukkie maar hoor volgens Fred door St. James Park waar we weer op de metro naar het hotel terug zijn gestapt. Makkelijk zo'n ov kaart!
Nu aan een vreselijke slappe bak koffie in de Pub bij het hotel, dus maar aan de drank zometeen! Guinness it is! Cheers en welterusten voor straks.