Route 66

16 september 2014 - Needles, California, Verenigde Staten

We laten Los Angeles weer achter ons en gaan een stukje Route 66 rijden, "the Motherroad", de eerste echt highway dwars door the USA, van Chicago, naar LA! Maar wij gaan andersom terug rijden, gisteren hebben we het einde, de pier bij Santa Monica Beach al gezien, dus we hoeven niet helemaal terug, we gaan door de (Beverly)hills over de Chavy Chase drive zo het los Angeles National Forest in, eerste stop Victorville,het ligt in San Bernadino County, die plaats zelf doen we deze keer niet aan maar gaan via Barstow door naar Needles. In Barstow is een route 66 museum, dat helaas gesloten is. Even rondkeken en wat plaatjes van oude treinen geschoten, en toen maar weer verder, het eerste stuk was prachtig door de bergen maar vanaf hier wordt het vlak en eigenlijk vergane glorie dus we pakken de us 40 en volgen de 66 op een afstandje , gaat iets sneller en rijdt comfortabeler! Onderweg zien we weer de verschrikkelijkste ( of mooiste) luchten en wolken partijen... En we worden zelfs 3 x gewaarschuwd dat in de buurt Thunderstorms en Floods verwacht worden( onweer en overstromingen),we zien ze in de verte en we pikken een spatje regen mee en zien mooie regenbogen, maar verder blijven we de buien alweer voor! Later horen we via tv en radio dat er bij Joshua nat. Park een zware overstroming is geweest, er is zelfs iemand bij omgekomen! Dat ligt een stuk lager dan waar wij rijden, gelukkig voor ons! En dat morgen en misschien al vannacht via Kingman, Oatman en Needles nog meer slecht weer op komst is! Wij gaan die kant op.....hopelijk komt het vanacht over en kunnen we morgen droog de ezels aaien in Oatman! In Needles is ook bijna alles van weleer gesloten of vergaan, maar er staan wel heel veel mooie nieuwe roadsigns! Vannacht blijven we in Needles, in een hotel met een hele sjagerijnige dame achter de desk....maar in een spik splinter nieuwe kamer! Alles wordt hier flink opgeknapt...de lift doet het niet, de vinding machines zijn nog leeg of out of order, maar er is koffie en een lekker bed en zelfs een heerlijke bank in onze kamer!  We hebben lekker gegeten bij Denny's en kregen 10% hotel korting nou zeg ik je....weer een top dag!

1. Corina van der Pol:
    17 september 2014
    Ik hou wel van een beetje donderwolk! Maar ja, dat is makkelijk zeggen vanaf hier. :-) Wat hebben jullie een prachtig uitzicht.
  2. Erik:
    17 september 2014
    De Bourbon chicken skillet bij Denny's al eens gegeten? Dat is echt een aanrader, elke dag steak en burgers eten gaat op den duur vervelen :-)
  3. Tante Marry:
    17 september 2014
    Weer en prachtig verhaal Thea ,gelukkig houden jullie het droog tot op heden .Het zijn mooie wolken als je het zo ziet op de foto's .