Bike Ride met hindernissen

10 augustus 2016 - Dover, Verenigd Koninkrijk

Vroeg opgestaan om met veel zin een weekje naar Stratford , Engeland te gaan. We moesten allen nog even naar de apotheek, om daarna naar Ben en Ilse te rijden, voor koffie en cake, waarvandaan we op ons gemak naar Duinkerke zouden gaan voor de overtocht naar Dover.

Het liep allemaal even anders, de motor was van te voren gecheckt en op gereden, alles ging prima, nwe accu en hij zag er prima uit....maar bij de apotheek had hij er geen zijn meer in.

Onze redder in nood, was Rob de Wit, die met de starthulp ons weer snel op weg had....zou ff nwe accu halen zei hij, maar die hadden we toch....snel opweg naar Barendrecht, alle tijd de boot gaat om 16.00 uur.

Echter bij de afslag Barendrecht viel alle stroom uit en dus de motor ook, midden in een hevige regenbui, lollig!

Rollend de afslag af en duwend naar het viaduct, wacht op Ben en de ANWB om te komen helpen.

Wachten duurt lang maar uiteindelijk was de ANWB er om 11.30 uur, koffie en cake werden koud en slap.....bij Ilse thuis.

De man van de ANWB dacht aan een kapotte dynamo,men was ontzettend behulpzaam, hij is met Fred meegegaan naar alle motorzaken in de omgeving om het opgelost te krijgen, echter waren deze mensen niet echt bereidwillig, uiteindelijk bleek het de spanningsregelaar, en hij heeft hem ook nog in de motor gezet.

Thea was met Ben mee om Ilse van die cake te verlossen en om 13.30 was Fred ook eindelijk klaar. De boot van 16 uur was geen optie meer maar we gingen voor die van 18 uur , moest geen probleem zijn. We mochten gratis omboeken. Gelukkig ging de reis daarna vlekkeloos, wat de motor betreft, onderweg raakten we alleen Ben en Ilse kwijt natuurlijk....maar snel vonden we elkaar weer gelukkig!  We kwamen precies om 18.10 bij de boot aan natuurlijk haha, die was al weg....maar omboeken kon nog Koste dit keer 15 euro, vertelde de telefoniste , echter bij de kassa moesten we totaal 93 euro aftikken, 15 euro als we morgen zouden varen......

Om 20.00 ging de volgende en we waren helemaal op tijd ,whaaaaa we gingen als eersten aan boord!!! Twee uurtjes varen, en maar gelijk gegeten,want dat was na de heerlijke cake ook niet meer gebeurd....

We gingen om 22.00van boord en gelukkig was het hotel vlakbij en in Engeland een uur vroeger, dus zaten we om 22 uur lokale tijd aan een biertje! Daarna naar ons bedje!

1. Celia Barendrecht:
    11 augustus 2016
    Wat een dag voor jullie lieffie's.. Maar nu lekker op plaats van bestemming .. Ik zeg genieten maar Dikkekusss
  2. Tante marry:
    11 augustus 2016
    Nou gelukkig is het goed gekomen. Bij jullie is het al beter weer, hier regent het al weer de hele dag pffft. Fijne vakantie
  3. Gerard:
    11 augustus 2016
    Pffffffffff wat een gedoe. Nu genieten hoor!