The Blackhills

5 september 2014 - Hill City, South Dakota, Verenigde Staten

Deze dag een korte trip naar Sturgis, de stad van de Motorfanaten Van over  heel de wereld! Er is een hele grote Harley Davidson winkel en ook nog een museum! Op het internet gelezen dat er op zaterdag een carshow is op een camp ground vlakbij, dus we besluiten om direct een kamer voor de nacht in de buurt te boeken, want dat kan wel eens druk worden! Het wordt een kamer in Deadwood 11 Mile voor Sturgis zelf. Geen idee verder maar de prijs was gunstig dus we wagen het erop! De totale rit is ong. 75 Mile en we kunnen rustig aan doen, we kijken eerst nog even rond in Hill City, een straatje met allerlei winkels van houtsnijwerk en souvenirs tot ook een Harley winkel want de motorrijders komen graag in de Blackhills dat blijkt wel. Rond 10 uur vertrekken we richting Sturgis en rijden dus verder door de Blackhills een schitterend gebied met gebergte en allemaal naald bomen, we worden onderweg gewaarschuwd dat er lonhorngoats over kunnen steken, maar die zien we niet. Onze eerste stop is een rijtje winkels in jaren 50 style, dus we moeten wel even stoppen! "The Boondocks",  heeft alles oldtimers ,een diner en een grote winkel met memorabilia uit de jaren 50, en alles is de koop,ook de winkels zelf! Even ons hart weer opgehaald en dan maar gauw verder, na een half uurtje rijden we Deadwood al binnen en dat ziet er prachtig uit, je waant je meteen in het wilde westen! Het is een grote doorgaandeweg en stoppen kan eigenlijk niet goed, we gaan eerst maar naar Sturgis, daar kwamen we voor, kunnen we morgen hier wel kijken! Voor de carshow want die is om 13.00 uur. We zien ons hotel aan de linkerkant en dat ziet er ook prima uit! 20 min later zijn we in Sturgis zelf, hier wordt in augustus (helaas) elk jaar een gigantisch motortreffen georganiseerd! We zien foto's van dit jaar en je kon over de hoofden lopen, zo druk! Het was de 74e keer, en dus verwachten ze volgend jaar nog veel meer mensen dan bestaat het evenement 75 jaar! Het is vandaag rustig in het stadje, een hoop is gesloten maar de Harley winkel niet! De winkel is zo groot, ze verkopen er ook onderdelen en je kan er gratis koffie pakken en naar het toilet. We kijken er op ons gemak rond en worden zoals altijd gevraagd waar we vandaan komen, en meteen welkom geheten! Als we alles hebben gezien gaan we eerst een hapje eten, in een saloon natuurlijk....wat are you speaking vraagt de serveerster na een tijdje Niederlandisch? It sounds terrible hahahaha. Tweede op het program is het motorcycle museum, leuk klein museum in eigen beheer. Fred haalt zijn Hart op want hij ziet allemaal oude motoren die zijn vader vroeger heeft gehad, en ook een die wij zelf hebben gehad! Het is echter zo klein dat we als snel alles hebben gezien. Het is inmiddels half 4 en we kunnen natuurlijk naar het hotel , maar Deadwood zag er onderweg zo leuk uit.....we gaan nog maar even kijken....echt met de auto de stad in kan niet maar er is een grote parkeerplaats aan de rand en er rijden trolley bussen om het uur naar mainstreet en naar alle hotels enz. In de buurt! Zelfs bij ons hotel maar dat wisten we toen nog niet. Om precies 4 uur gaan we met de trolley Deadwood in, een dollar p.p. En je kan eraf waar je wil! Als we in Mainstreet uitstappen lopen we tussen de saloons en de casino's , want dat blijkt het te zijn een groot Casino Centrum. De gemiddelde bezoeker is 75+. Maar wel heel leuk om te zien, er worden in het theater ook Shootouts gehouden want in dit plaatstje woonden Wild Bill Hickok en Calamighty  Jane, en zijn er ook begraven. We eten maar weer in een saloon,omdat het kan, hahaha en zo rond zes uur gaan we ons hotel maar eens opzoeken...oeps daar rijden net de trolley bussen voor onze neus weg, dezelfde van daarnet en ze zwaait vriendelijk naar ons! nou die komen eens in het uur...wat gaan we nu doen....en dan komt de bus de hoek weer om...dezelfde dame en ze laat ons instappen, maar ze gaat nog niet richting de parkeer plaats ik moet de andere kant op maar jullie mogen rustig meerijden, zie je de andere kant van de stad! We krijgen een rondrit met allerlei leuke sightseeing info erbij van drie kwartier en dat voor een dollar ongelooflijk...ik ben geen tourgide zegt ze nog , er rijden ook tourbussen, maar dit is helemaal geweldig! Op de parkeerplaats aangekomen zegt ze waar staat jullie auto? This is door to door service en ze zet ons naast onze auto af! Wat een leuke dag hadden we weer! Nu naar onze kamer , dat ook een casino hotel blijkt te zijn, als we vanavond willen kunnen we nog een biertje drinken beneden!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Celia Barendrecht:
    6 september 2014
    Weer een geweldige belevenis ... Raak helemaal verslaafd aan je verhalen ... Haha ..nou jullie nog eff lekker tukken en weer een hele fijne dag ,gaat zeker weer lukken ..dikke kussss
  2. Lindavanberk:
    6 september 2014
    Hoi Thea en Fred , wat een leuke verhalen en wat genieten jullie he . Heel leuk om te lezen .
  3. Tante Marry:
    6 september 2014
    Wat een vriendelijke mensen om je rond te toeren .Geniet er maar van hoor! Bigg Kiss