Cody to Yellowstone

7 september 2014 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

Hadden we gisteren een vervelend bed, dat schommelde zodat we zeeziek werden, vannacht was nog erger, duur hotel maar niet persee beter dus! Ditmaal piepte het bed bij elke beweging en niet zo zachtjes ook! En rond 4 uur 's nacht rumoer op de gang, donkere stemmen en geloop...nu bleek later dat een ander hotel in de buurt brand had gehad, en dat de gasten geëvacueerd werden, en onder gebracht in het Clarion. Verder zagen we een grote ontbijt ruimte, dus dat zou wat moeten zijn....ook dat viel erg tegen! Hetzelfde als in als in de zgn goedkopere hotels, zo niet minder! Maar niet getreurd vandaag een nieuwe kans! Na nog even met de kids gesproken te hebben zijn we op weg gegaan rond half 10 naar Cody en van daaruit naar Yellowstone. Het eerste stuk weer over de interstate en na bijna twee uur zien we borden dat de us 16 via Buffalo de beste, mooiste, snelste en veiligste weg is naar Cody,dus waarom niet....het is inderdaad een prachtige route door de grillige Big Horn national forest , in de verte doemen de Rocky Mountains voor ons op! Eerst in de mist en later helder met sneeuw op de toppen, alles vol met naaldbomen je komt er verder niks tegen, zelfs geen benzinepomp met altijd handig in Amerika, toilet! Maar naar een poosje moet ik toch echt heel nodig...benzine hebben we gelukkig genoeg! Uiteindelijk zien we een bordje met "Welcome" en Appels erop, dus we wagen het erop, ga ik gewoon vragen, meestal kan je overal wel even plassen, we zien nog meer borden met allerlei liefde volle verwensingen uit de naam van the good lord, dus dat moet wel goed zitten. Deur op slot....pffff maar even rondlopen, misschien is er iemand achter...ook niet...maar ik zie een hordeur die open kan, ik waag het erop....en ik vindt een toilet.....wat een genot als je nodig moet! Ik verder niemand meer gezien maar wel heerlijk geplast, met de zegen beter kan toch niet! Snel verder....we lopen zelfs tijd in op onze navigatie....komen steeds eerder in Cody, het gaat goed! We moeten onderweg ook nog een Medicine Wheel tegen komen, waar de indianen hun overledenen en zieken eren met kleine gedenk dingetjes....maar dan in de verte wordt de lucht helemaal zwart...we zien de regen uit de wolken vallen en het weerlicht...thunderstorms ahead o jeeeee. Ik blijf positief en zeg tegen Fred wij gaan straks rechtsaf daar is de zon...maar Fred wil dat niet geloven, ik heb gelukkig gelijk we gaan aan de buien voorbij en we houden hoge temperaturen! We komen in het plaatsje Greybull en daar zien we het Maverick Motel, maar het staat vol met rommel het lijkt wel een museum en alles is te koop...leuk om ff rond te kijken....na een half uurtje gaan we verder en al snel lopen we weer tijd in..maar dat indianen wiel kunnen we maar niet ontdekken, ook onze navigatie ziet het niet. Het zal toch wel komen? Maar we naderen Cody vrij snel en we zien niks, zullen we het gemist hebben? Raar hoor? En jammer! In Cody rijden we eigenlijk meteen tegen het Buffalo Bill Centre of the West aan....een museum zo verschrikkelijk groot dat we er een paar uur rondlopen en we zien dit keer alles over Buffalo Bill Cody en de indianen, opgezet wild uit de omgeving en alle handwapens die er maar bestaan! We slenteren rond dan wordt er omgeroepen dat het gaat sluiten maar met onze tickets mogen we morgen nog een keer als we willen! Nu een slaapplaats vinden....dat valt niet mee, alles zit vol of is onbetaalbaar duur...heel toeristisch mag je wel zeggen! We eindigen bij het Wig Wam Motel voor 100 dollar  een kamer en suitte, maar ja wel uur de vorige eeuw hahahaha maar goed het is alleen om te slapen....als het bed maar niet schommeld of piept dussssss Dan maar bezuinigen op het eten hihi voor 12,99 pp een Chinees buffet retaurant mmmmm met heerlijk eten! Ook weer een prachtige dag. Morgen moeten we een stuk terug voor de Medicine Wheel we weten inmiddels waar het is, aan de andere kant van de route dan waar wij hebben gereden. En dan naar Yellostone !

1. Corina van der Pol:
    8 september 2014
    Ik zit weer een partij te genieten!! Wat een mooie natuur om jullie heen. Wij stappen zo in de auto om een paar dagen naar Cochem aan de Moesel te gaan. Laterzzz!! Dikke digitale knuffel! X X X
  2. Ilse:
    8 september 2014
    het blijft leuk te lezen!!! en wat jullie nu allemaal weer gebeurd het blijft spannend!!! geniet nog ff saampies.
  3. Thea Gonlag:
    Knuffel terug!