YELLOWSTONE

8 september 2014 - Gardiner, Montana, Verenigde Staten

Vandaag gaan we Yellowstone bezoeken, ons hotel heeft weer geen ontbijt, en geen goed bed pffff, dus we kunnen meteen op pad om half 9 gaan we richting het park. We hebben besloten om het Medicine wheel maar te vergeten, dat blijkt 1.1/2 uur terug rijden, helaas.Onderweg even de tank volgooien en we kopen meteen koffie en een sandwich en een zak ijs voor de coolbox. Rond kwart over 10 houden we nog een plaspauze (restroom tour) en daar staan paarden waar je mee het park in kan rijden....Fred gaat ze even aaien en ik......kijk even van een afstandje met kloppend hart (paardenfobie) maar ik zet me erover heen en aai er ook een hij richt meteen zijn kop op...ze voelen het als je bang bent, maar het valt mee, ik aai hem en hij en ik kalmeren......pffff overwinning yeahhhh. Meteen daarna is de ingang al en we rijden Yellowstone binnen! Het uitzicht is niet veel anders dan de hele weg hiervoor, maar na zo'n drie kwartier komt de eerste  geiser, bij steamboat point pruttelt  en stoomt het dat het een lieve lust is, het ruikt niet lekker zwavel, rotte eieren, maar dat moet je er voor over hebben nietwaar!het is ontzettend mooi om te zien!daarna volgen er nog een aantal en ze zijn allemaal  verschillend! Mud vulcano en het hoogtepunt van vandaag Mammoth Hotsprings! Onder weg ook het nodige wild gespot, zelfs een beer, maar dat was zo kort want hij werd opgejaagd door de park rangers, zag hem nog net de berg over verdwijnen, helaas geen foto's. Maar misschien morgen! Wel van een hele kudde bizons die stond te drinken en rusten, berggeiten en de Elks (soort Eland) die allemaal uit de berg naar beneden waren gekomen! En verder heel veel mooie natuur! We hebben de hele dag gedaan over de helft van het park, en zijn er in Montana aan de noordkant uitgereden om half 5 om een plek voor vannacht te gaan zoeken en morgen gaan we weer verder! De foto's spreken voor zich denk ik!

1. Ilse:
    weer geweldige foto's!!
    kan je niet doorrijden naar een ander hotel als er geen ontbijt is?
    of is dat dan weer te ver?

xxxx
  2. Celia Barendrecht:
    9 september 2014
    Niet leuk geen lekker ontbijtje, maar je komt gelukkig zat tegen.. Zag er weer gezellig uit .. Slaap lekker en weer een fijne dag .. Xxx
  3. Thea Gonlag:
    Nee Ilse alles zat vol!
  4. Corina van der Pol:
    11 september 2014
    Leuk zeg, al die loslopende beestjes! Is wel wat voor mij!