Corn corn corn

2 september 2014 - Estherville, Iowa, Verenigde Staten

Het was vanmorgen weer vroeg dag voor ons, nog niet helemaal aan de tijdsverschillen gewend. Maar daarom lekker vroeg op pad, een flink stuk rijden want we moeten 1000 Mile noordwaarts, we gaan richting Siouxfalls, South Dakota. Onderweg kijken we wel wat we tegen komen, het is lekker weer en na een goed ontbijt kunnen we het is 7.30 dus een lekkere lange dag voor de boeg. Maar na een half uur rijden begint de narigheid weer...we komen in de regen en een fikse onweersbui (thunderstorm) terecht, druppels zo groot we zien geen hand voor ogen. Verderop is zelfs een ongeluk gebeurt, aquaplaning?? Maar dan wordt het droger en bij een mooi vergezicht ( scenic overlook) stoppen we even voor een foto, het duurt echter niet lang want het begint alweer...het duurt tot een uur of 10 maar dan is het ook klaar, achter de wolken schijnt altijd de zo'n, dus ook vandaag...heldere blauwe lucht en later wat mooie wolkjes maar verder heerlijk weer zo'n 25 graden. We trappen maar weer op het gaspedaal en rijden een flink stuk door, het is hier allemaal mais teelt en af en toe een schattig klein dorpje, maar verder niet veel te beleven...alleen maar mais (corn corn corn). Een verdwaalde aap op de hoek van een straat en het dorpje strawberry point leveren leuke plaatjes op, o ja en een Buick Boattail te koop! Bij een mooi maisveld stoppen we voor de lunch en een bak koffie, we hebben een sandwich gekocht voor onderweg. En een foto momentje natuurlijk! We hebben nog een dame van haar maai karwei gehaald, we kwamen een leuk winkeltje tegen met allerlei snuisterijen maar het was gesloten, er stond dat we mochten bellen.....na een paar tellen kwam ze aan helemaal groen van het gras....I look like crap ...zei ze zelf! Maar het was geen probleem we mochten rustig rondkijken, ze deed alle lichten aan en toen we het gezien hadden en ons nogmaals verontschuldigen, kregen  we een spirituele CD mee....met allemaal godsvruchtige liederen, aaah het was goedbedoeld! En ik weet er wel iemand voor! We zijn nu in Estherville, in Iowa en hebben weer een prima hotel  gevonden en op ons bed lag een briefje met alle goede wensen voor ons verblijf ook namens " the lord" dus wij zijn al dubbel gezegend deze reis! Bij the godfathers pizza" kozen we voor een chickenplate...we dachten eerst 20 kipvleugels maar het bleken hele stukken kip, dus toch maar voor 12 stuks gekozen....pffff we hebben in een doggybag nog genoeg voor morgen bij de lunch. Morgen zullen we in Siouxfalls het een en ander gaan bekijken en daarna door naar Mount Rushmore!

1. Celia Barendrecht:
    3 september 2014
    Weer een gezellige dag geweest. .af en toe een buitje goed voor de Auto , hoef je hem niet te wassen haha .. Slaap nog eff lekker en morgen weer een hele fijne dag ..dikkekusss
  2. Gerard den Besten:
    3 september 2014
    Gelukkig wel bovenlangs naar Mount Rushmore !
  3. Corina van der Pol:
    3 september 2014
    Lekker hoor, een geroosterde maiskolf! Dat is een flinke trip die jullie voor de boeg hebben! Heerlijk cruizen in die bak. Succes.