The road trip begins!

1 september 2014 - Freeport, Illinois, Verenigde Staten

Vanmorgen om half 6 klaar wakker, dat zat erin natuurlijk! Fred lag nog lekker te snurken en ik ben maar vast op de i-pad een paar dingen gaan checken. Na het douchen en ontbijten dus lekker vroeg op pad richting Milwaukee, het Harley Davidson museum. Omdat het gisteren erg warm was een korte broek en een hemdje aan gedaan, maar later begon het behoorlijk te regenen en het werd als maar kouder...na ongeveer 1 1/2 uur rijden waren we op de plaats van bestemming en hoe handig is dan een auto met getinte ramen. Snel maar even omgekleed. We kwamen overigens midden in een crime-scène terecht die nog onder investigation was, een paar straten terug...alles afgezet met lint en politie auto's met zwaailichten...zag er spannend uit! Door de regen  dus prachtig weer voor een museum bezoek! En het was ook zeer de moeite waard! Halverwege de tour werd Fredje ff een beetje onwel....hij had goed ontbeten maar kreeg toch last van suiker gebrek....gelukkig zat er ook een restaurant bij het museum, dus maar snel wat gedronken, jus, en gegeten! Gelukkig was hij daarna weer het ventje! we hadden zeker twee uur nodig in het museum en we mochten ook nog naar een ander museum "the american road", dat er tegenover stond...helemaal geweldig, het stond vol met road side atractions of afbeeldingen ervan en vele ervan hebben wij in het echt gezien! Dus heel herkenbaar! Een soort "thuiskomen". Rond een uurtje of twee hadden we het wel gezien en hebben de navigatie op Boulder Colorado ingesteld, niet over de highway, en we zijn gaan rijden 1000 Miles te gaan dus we zien wel hoever we komen! Het was inmiddels weer heerlijk weer geworden dus de arco aan en "on the road again". We zien de geweldige huizen waarin de Amerikanen wonen en hoe ze ze versieren, soms ook armoede en allerlei mooie watertorens bij elke plaats een andere, en verder alleen maar mais velden! Corn Corn Corn.... Maar op de high way zie je helemaal niks, dus we genieten. Rond 6 uur is het tijd om een slaapplaats te gaan zoeken, en we zien een motel..maar dat ziet er  "sleezy" uit....maar ff bij de points of interest kijken op de navigatie...he een bed and breakfast,dat is misschien wel leuk....maar dat staat leeg, blijkt te koop te staan. Volgende poging is een super 8 motel 20 Mile ahead....we wagen het erop en het begint ondertussen te regenen....en het wordt zwart achter ons, we gaan voor de bui uit! Maar evengoed vangen we grote druppels! Alle roadkill is nu wel van de voorruit! Het blijkt een perfecte keuze! Goede slaapplaats en een Italiaans restaurant aan de overkant, dus die keuze is ook snel gemaakt. Merk ook dat de WiFi verbindingen in de states flink verbetert zijn so far....morgen weer langs de mais velden kijken waar het ons brengt?

1. Corina van der Pol:
    2 september 2014
    Ik begrijp dus dat jullie een bepaalde route rijden maar zelf je slaapplaats moet regelen? Thea Knievel, hihi. Zag het pas toen ik de foto groter maakte. Dus dat word nog stunten met die grote bak!
  2. Celia Barendrecht:
    2 september 2014
    Hoi thea en fred , ziet er weer heel gezellig uit .. Strippen in de auto , ja zo kan ie wel weer he'..haha xxx
  3. Gerard den Besten:
    2 september 2014
    Gaan jullie niet langs Sturgis en Mount Rushmore of doe je dat op de terugweg?
  4. Gerard den Besten:
    2 september 2014
    Een tip voor de weg waar jullie nu op zitten .. Pioneer Village in Minden Nebraska..

En in North Platte Nebraska grootste trein rangeer terrein van amerika .. (our 15 minutes of fame LOL) (maar verder is er niet veel hoor als dat festival er niet is LOL)
  5. Kees:
    3 september 2014
    Voortaan gewoon ff een blizzard nemen, heb je zeker geen suiker gebrek meer
    Het is hier om 21.30 uur nog 27 graden, hebben wij weer de heetste dag van t jaar
    Jullie lekker Italiaans gegeten? , wij hebben vandaag spaghetti gemaakt