The four Corners

19 september 2014 - Silverton, Colorado, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg opgestaan omdat we veel wilden zien en niet precies weten hoe we met de tijd uitkomen! Onze eerste stop Four Corners Monument ( vierstatenpunt) bij Teec Pos Nos, daar komen de vier staten, Utah, Arizona, New Mexico en Colorado bij elkaar. Kon je er vier jaar geleden zo naar toe voor een foto, tegenwoordig  wordt het beheerd en onderhouden door de indianen en ze hebben er allemaal winkeltjes waar ze hun handwerk verkopen! Als je bij het monument  wegrijdt en naar rechts kijkt zie je monument Vally liggen, ook door indianen helemaal in beheer! Wij gaan echter naar links, naar Mesa Verde National Park, na alle dagen woestijn een welkome afwisseling, alle bergen zijn groen begroeid, heeft iets met het vasthouden van water te maken, door de grondlaag! Het park bestaat uit twee bergen waarin zich pueblo's bevinden, oude nederzettingen van indianen, prachtig om te zien! Om er echt bij in de buurt te komen moet je wandelen (hiken),  het is erg warm en een flink eind omlaag , en dus ook weer omhoog maar het is prachtig om het van dichtbij te zien! Dit is de enige waar je zonder begeleiding naar toe mag, voor de andere moet je een betaalde gids kopen! Het park heeft maar een in en uit gang en we blijven er langer dan we van plan waren! Volgende plaatsje is Durango, een historisch stadje dat beroemd is om zijn stoomtrein naar Silverton, met edelmetalen uit de tijd van de goldrush! Het stadje is leuk om te zien, maar net zoiets als de vorige keer Jackson, erg toeristisch! Daarna naar Silverton, door de prachtige bergen, schitterend weer, en een lange slingerende weg over de bergpassen. We komen ook de stoomtrein nog tegen die nog steed rijdt maar nu met toeristen! Al genietend van het uitzicht, komen we in het bijna spookstadje , het heeft allemaal gebouwen uit 1920 en is bijna uitgestorven lijkt het wel! Maar het heeft een rv park (brings back memories) en we kunnen er een huisje huren met kitchenette (brings back more memeories). Er zijn drie restaurants open en degene die wij uit kiezen is helemaal leeg! Wel heerlijk rustig! Het pand is ook uit 1920 en het interieur is vlg ons nooit veranderd! Zelfs de saladebar is uitgestorven. Maar het eten is gelukkig wel van deze tijd! Nu is even uitvogelen wat we morgen allemaal gaan zien!

1. Ilse:
    20 september 2014
    jullie hadden ook hier kunnen blijven ;-)
    vandaag a'dam haarlem de 1ste lijn met de museum trein.

gelukkig staat je verhaal ook op facebook de mail kan het niet weergeven.
  2. Corina van der Pol:
    21 september 2014
    Bij mij ook niet. Maar iid .... we hebben FB nog. Wat een schitterend uitzicht hebben jullie. Lijkt me lastig om weer verder te moeten met al dat moois om je heen. Ik zou er nog wel een chinees half uurtje staan! :-)
  3. Thea Gonlag:
    21 september 2014
    Reislogger doet een beetje vervelend ik kan mijn verhaal niet helemaal inladen, soms ben Kim deelt kwijt kan ik opnieuw beginnen! Maar we houden moed!
  4. Tante Marry:
    21 september 2014
    Ja klopt en ik krijg dan wel vijf dezelfde verhalen binnen haah!
  5. Ilse:
    21 september 2014
    facebook doet het tot nu toe nog steeds goed dus we blijven volgen!!