Petrified & Painted

18 september 2014 - Farmington, New Mexico, Verenigde Staten

laatste stukje route 66 vandaag via Twin Arrows naar het Petrified Forest! Net voor het Petrified Forest in Hollbrook kijken we nog even bij het Wig Wam Motel ook een stukje route 66 glorie met de oldtimers voor de teepee's! Van Twin Arrows is niet veel over en tien jaar gelden waren de twee pijlen niet meer dan oud vergaan hout, maar deze zijn vervangen en verplaatst ze staan dichter langs de weg! Het stadje erom heen is nog steeds niks meer.veel van route 66 is vergane glorie helaas. Maar het versteende bos is nog steeds even prachtig om te zien! De bomen zelf zijn miljoenen jaren geleden uit tropisch Panama door een flinke storm, met de stroom naar Utah gekomen en in de grond met vele lagen water en lava gekristalliseerd. De aarde zag er toen anders uit en de landen lagen dichter bij elkaar, en later door het omhoog komen van het Colorado platform, door verschuivingen in de aardlagen, waardoor onder anderen de grand canyon is ontstaan, en door natuurlijke erosie, te voorschijn gekomen! Ze zijn prachtig om te zien! Ook zijn er veel dinosaurus soorten gevonden die er toen leefden. Als je doorrijdt kom je vanzelf in the Painted  Desert, daarin zie je de prachtige kleuren van de verschillende aardlagen! Adembenemend om te zien! Laatste op de route vandaag is Gallup, waar het El Rancho Hotel/ Motel staat, daar kwamen in de jaren 30 alle Hollywoodsterren naar toe! We kunnen er niet naar toe want er is een filmploeg aan het filmen, we mogen wel van een afstand een foto maken. Dan gaan we op weg naar Moab,Utah voor het arches National park, maar dat halen we vandaag niet meer! Morgen verder,mee overnachten in Farmington New Mexico , en naast ons hotel staat de Village Inn, een prima restaurant waar we lekker eten! Ze hebben the best pie in the USA maar we houden ons in!!

1. Corina van der Pol:
    19 september 2014
    Zou ik maar niet doen, Thea. Jezelf inhouden als je voor de lekkerste pie van de USA staat. Aanvalluuuuuuuh!!! Choppen, hakken, snijden, de botte bijl erin!!! Op moet ie!! :-) En misschien ook nog een foto ervan! ;-)