Happy birthday to the queen!

21 april 2015 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Wij vieren gewoon twee keer koninginnen/Koningsdag dit jaar want vandaag is Queen Elizabeth jarig! We vieren haar verjaardag uitbundig met kanonschoten in the Tower of Londen!
We hebben vannacht goed geslapen , we wennen aan het bed, en gaan al vroeg op pad naar de boot want we gaan vandaag een cruise maken op de Theems, en vandaaruit naar de Westminster Abby waar de hele koninklijke familie getrouwd, ingewijd werd en van waaruit ze begraven worden, en heel vroeger in begraven!
Maar als we de tower of Londen naderen, lijkt ons dat ook wel leuk, temeer omdat er gisteren werd verteld dat ze een "gun rehearsel" hadden voor vandaag, onwetend waarvoor gingen we vandaag meer eens poolshoogte nemen....het blijkt dat de koningin vandaag jarig is en om 13.00 uur worden er kanonschoten gelost! Daar moeten we bij zijn natuurlijk....dus even naar de beefeaters voor een bezoekje aan de tower!
Het is er natuurlijk erg druk, maar het is dan ook schitterend weer! Na de verlossende schoten gaan we naar de cruiseboot en na een half uurtje mogen we inschepen!
We varen langs alle bezienswaardigheden en zitten heerlijk boven aan dek in de zon.
We stappen af bij Westminster Abby en brengen daar een bezoek!
Lekker op een terras koffie gedronken en in een pub met uit zicht op de BIG BEN een Guinness , aan het eind van de middag gaan we weer naar Piccadilly waar de meeste eet tentjes zitten, vandaag hamburgers bij TGI Friday's.
We zijn er best wel moe van dus zijn al vroeg terug in het hotel! Nog een afzakkertje in de pub en dan........welterusten allemaal !

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tante Marry:
    21 april 2015
    Ja daar gaat het anders die verjaardag van Queen Elizabeth.Die gaat niet naar het volk zoals hier . Truste morgen weer een nieuwe dag.
  2. Corina van der Pol:
    21 april 2015
    Goede timing. Dubbel feestje!!