Van Jackson naar Salt Lake City

10 september 2014 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen werden we wakker gebeld door onze lieve kleinzoon! En onder het ontbijt door onze jongste zoon met kleindochter , heerlijk om ze weer even te zien op Google hangouts! We laten Yellowstone an Grand Teton achter ons en gaan van het bruisende stadje Jackson op weg naar Salt Lake City. Na een ontbijt op het buiten terras van het hotel, wandelen we nog even door Jackson zelf, want het is een heel leuk plaatsje, alleen erg commercieel, mooie winkels met kunst en dure kleding en toeristische souveniershops, en veel barretjes en restaurantjes, de stad kenmerkt zich door de bogen van geweien van de elanden, die zich in het najaar verschuilen in het refuge centrum in het dal, en in het voorjaar verliezen ze hun gewei en krijgen een nwe. De rotary club heeft er een aantal opgekocht om de stad mee te versieren, het zijn de padvinders die ze verzamelen en verkopen! Als we zijn uitgekeken gaan we richting Idaho Falls, een plaatsje met net als in het begin Sioux, watervallen midden in de stad, deze zijn echter minder mooi en spectaculair maar het is ook lunch tijd, dus een mooie uitvals basis! Voor we de stad bereiken, zien we nog een antique winkeltje en dat betekend een winkel vol snuisterijen, ook jaren 50 spul enz. Niet persee antiek zoals wij dat kennen! En we kopen er drie metal signs, voor aan de muur en in de garage! Rond 1 uur zijn we in Idaho Falls en we zien meteen een steak and pancake house! Eerst ff rondkijken, het stadje heeft net als Salt Lake City een mormonen kerk, deze heeft de vorm van een bruids taart! Fotootje waard! Na de lunch verder naar Salt Lake en we nemen de interstate anders gaan we het vandaag niet redden! Het is al met al nog zo'n drie uur rijden en om 6 uur zijn we er, we proberen een glimp van de kerk op gevangen, maar dat valt niet mee.....met de auto althans, uit de verte zie je hem boven de stad uit. Dan maar eerst een slaapplaats zoeken, en direct downtown de eerste de beste maar even gevraagd....nee we zitten vol vanavond....waar zouden we het beste kunnen vragen......in de stad zit alles vol denk dat er een conventie is madam.....laten we dat nou vaker mee maken....ik vraag wat is de beste volgende plaats om heen te gaan? Wacht zegt ze zal nog een keer kijken of er afzeggingen zijn! En ja hoor...er is gehandicapten kamer is beschikbaar....met een kingsize bed! Ze kijkt me vragend aan ik zeg perfect! Ik neem hem, heb namelijk al vaker zo'n kamer gehad, alleen maar voordelen...begane grond, grote douche, met losse douchekop, en veel veel ruimte! Jippie! Dan zegt ze, en mijn manager heeft boven een complimantaire hapje en drankje klaar staan voor de gasten, dus al u wil kan u boven wat eten en drinken! Tjonge kan niet beter gratis eten en drinken en een prachtige niet al te dure kamer midden in de stad! Kunnen lekker een biertje drinken want rijden hoeft ook niet meer!  Koffie staat er zowiezo zo altijd...dus we zijn vroeg klaar vandaag! Morgen gaan we met een gratis busje naar de kerk en de bibliotheek  en weer terug naar de auto! Weer een mijlpaal op deze reis bereikt! We zijn nog niet eens halverwege en het is al fantastisch wat we al hebben gezien en gedaan!

1. Corina van der Pol:
    11 september 2014
    Ik liep een paar dagen achter op jullie verslagen maar heb ondertussen alles weer gezien. En ik geniet net zo als jullie. Maar dan een klein beetje anders! ;-)