Yellowstone deel 2 en Grand Teton!

9 september 2014 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Gisteren ingechecked in een duur hotel, maar daarentegen wel heel luxe ontbeten vanmorgen in een ruimte vol opgezette dieren! Het eten bleef helaas het zelfde.... Daarna weer Yellowstonepark in voor deel twee het is zo groot en het verkeer rijdt langzaam, en je hebt overal plekken waar je stopt om iets te bekijken. Vandaag minder wilde dieren gespot helaas, maar wel mooie natuur en natuurlijk de geisers! Omdat het herfst is, wordt er overal aan de weg gewerkt ook dat houd soms erg op...zomaar 15 min wachten is niks! En dan zal je nodig moeten plassen.....de eerste echte grote geiser die we tegen komen is de Norris geiser en daar is een heel plateau omheen, daar hebben we een half uurtje gewandeld, het is dan 12 uur als we richting old Faithful rijden, de meest bekende geiser die ook echt warm water spuit om de zoveel tijd...kan variëren van om de 40 min tot na 1uur en 20 minuten! We komen om 10 voor half 2 aan en vragen aan iemand weet u Hoelaat hij gaat spuiten ongeveer, hij had gehoord van tussen kwart over en 5 voor half....zitten wij even goed! En idd na 5 min. Begint hij heel hoog te spuiten! Ongelooflijk mooi gezicht! Dan rijden we verder we moeten een heel eind terug  76 Mile omdat de weg naar de zuid uitgang is afgesloten vanaf daar, we nemen nog een stel lifters mee, die op het park werken! En onder weg komt er een bizon stier op ons afgelopen...die begint vlak voor onze neus in het stof te rollen! Rond 3 uur begint het te regenen en te onweren en de meeste mensen houden het voor gezien geloof ik....alles gaat rijden....richting uitgang of Campground of hotel. We stoppen nog bij een waterval in de bergen maar dan is het mooi geweest! Rond 5 uur rijden we van Yellowstone zo Grand Teton nat. Park in. Ook daar wordt aan de weg gewerkt! Duswe zijn pas om half 7 in bewoond gebied...Jackson, waar we een piepkleinkamertje vinden in het Anvil motel! We eten in de wereld beroemde Million Dollar Cowboybar! En we lopen nog even langs de winkeltjes....leuk bruisend stadje maar erg commercieel !

1. Corina van der Pol:
    11 september 2014