Kansas City & Joplin

24 september 2014 - Joplin, Missouri, Verenigde Staten

Vandaag begint weer met hevige regen, maar we zitten weer droog we gaan zo langzamerhand terug richting Illinois, en we zakken weer af naar Route 66, onderweg bij een benzine pomp kregen we een tip als we naar Kansas City gingen om naar Cabela's te gaan, we hadden geen idee wat het was maar volgens de aardige meneer vonden wij dat vast wel leuk! Zo krijgen we heel veel tips, maar je kan niet overal naar toe helaas, maar in het hotel even gegoogled en wat eruit kwam was een jacht en vis benodigdheden winkel, wat de indruk van een museum zou kunnen geven....Nou we gaan maar even kijken, nou dat geloof je gewoon niet...zo groot en overal opgezette dieren idd een hele hal net een museum, en 1000den vishengels, en geweren, volwassen kerels met een boodschappen mandje lopen te shoppen voor munitie, vergelijken de doosjes zoals de dames de pakjes soep ofzo vergelijken....kinderen lopen met een houten plopgeweertje rond, jong geleerd oud gedaan!! Het is echt een belevenis en leuk om rond te kijken!
Ook via Google gelezen over de stoomboot Arabia.In 1856 is de stoomboot Arabië gezonken op weg naar de Missouri-Kansas-rivier. Meer dan 130 jaar lang lag de boot verborgen en ongestoord onder een maïsveld voordat hij uiteindelijk in 1988 werd ontdekt. Het vrachtschip van voor de burgeroorlog is sindsdien met liefde gerestaureerd en is nu tentoongesteld voor het publiek in zijn eigen museum. Onze navigatie stuurt ons weer door de achterbuurten van Kansas City, maar uiteindelijk vinden we het! Inmiddels is het weer ook opgeklaard gelukkig! De route ernaar toe was weer mooi en groen,en met het zonnetje erbij een mooi ritje! We komen in een grote hal binnen en worden hartelijk ontvangen, over een kwartiertje begint de Tour! We drinken nog een bakje koffie en eten een hotdog en dan worden we geroepen "all aboard".
Een lieve oudere dame, Nancy, verteld op een hele leuke manier hoe het gekomen is dat de gezonken boot Arabia, eindigde in een maisveld van een rechter. Door het verschuiven van het land en het verleggen van de rivier, bleef de boor ruim 130 jaar onaangetast in het veld, en zo als later bleek, alles heel goed geconserveerd door de modder en het water wat er nog in de grond stond. De boot vervoerde spullen voor General stores, in de Pioneer tijd, men heeft lange tijd gedacht dat hij ook Whiskey vervoerde en daar hebben anderen eerder nog naar gezocht, maar dat is nooit gevonden! Kijk maar op de foto's wat er wel allemaal aan boord gevonden is! Er zaten ook nog allemaal vrouwen en kinderen aan boord die zijn allemaal gered! Het enige slachtoffer was een eigenwijze ezel die zich niet van boord liet halen...ze hebben hem Laurence genoemd.....de parfum ruikt nog steeds zoals toen, en een van de ontdekkers heeft een 130 jaar oude zure bom geproefd, die smaakte nog steeds! Het was een leuke middag en verbazingwekkend wat er allemaal bewaard is gebleven!  Daarna opweg naar Joplin, twee uurtjes verder waar we morgen weer over Route 66 zullen gaan rijden! Vandaag hebben we het totaal van 6050 Mile afgetikt! Fijne dag allemaal.

1. Gerard den Besten:
    25 september 2014
    6050 Miles !!? 605 waarschijnlijk of 650?
  2. Ilse:
    25 september 2014
    al blaren op jullie kont? ;-)
  3. Celia Barendrecht:
    25 september 2014
    Weer zitten genieten van je verslag
  4. Corina van der Pol:
    25 september 2014
    Daar lag zeker nog genoeg aan boord! Mooi om te zien. En die speelgoedwinkel had ik ook wel willen zien!