Pioneer Village

23 september 2014 - Percival, Verenigde Staten

Vannacht heeft het hard geregend en ge-onweerd (thunderstorms) in Nebraska! We gaan op weg naar Pioneervillage in Minden, ongeveer een half uurtje van ons hotel in Kearney, het is grijs en grauw maar meestal klaart het later wel op, en vandaag ook, al wordt het niet zo erg warm meer, we kunnen nog steeds in de korte broek! We hebben hoog gespannen verwachtingen want de folder toont veel gebouwen, en veel spullen. Verder was mijn broer er al eens geweest , die vond het erg leuk, dus dat komt goed! We worden vriendelijk ontvangen en we moeten de witte pijlen volgen om alles te zien! Het is niet groot, tenminste wat we verwachten, maar er staat wel heel veel ,maar alles staat erg op elkaar, ruimte voor mooie foto's is er bijna niet! Door de regen is er veel lekkage, overal staan emmers en teilen. We zijn er wel drie uurtjes zoet, er is veel te zien...we zijn versleten van het slenteren, en al hebben we veel gezien, helaas is er veel achterstallig onderhoud! Zonde van alle mooie spullen die er staan. Een aantal dingen is echt aan het vervallen. Het was ook niet druk een paar oudere mensen die zo in het museum zouden passen! Dat valt ons wel op, veel oudjes op roadtrips en ze kunnen allemaal bijna niet lopen, krom als teen hoepel! Het is teveel om op te noemen echt de ontwikkeling van Amerika, vanaf de pioneertijd tot in de jaren 80. Als we uitgekeken zijn gaan we weer verder met onze road trip! In de richting van Spingfield, Illinois, waar we vrijdag moeten zijn! We hebben nog even gekeken bij het state Capitol van Nebraska in Lincoln en wat huisjes langs de weg op de foto gezet en zijn nu in Nebraska City. Lekker slapen en morgen weer verder! Groetjes allemaal!

1. Celia Barendrecht:
    24 september 2014
    Kalimera lieffie's , weer hele mooie foto's .. Ja je ziet idd dat er verval in zit ,zonde.slaap lekker en tot later dikke
  2. Tante Marry:
    24 september 2014
    Mooi verhaal ,jammer van dat verval maar ja als de mensen die het moeten onderhouden al zo oud zijn kan je niks verwachten.
    Mooie foto's! Truste XXX