Laatste stuk route 66

29 september 2014 - Naperville, Illinois, Verenigde Staten

Laatste stukje Route 66 voor we weer in Chicago zijn, waar we begonnen! Het weer is nog steeds fantastisch , eigenlijk te warm om echt iets te ondernemen! Maar in de auto met de airco gaat het prima, af en toe eruit en dan weer gauw erin. Eerste stop is Pontiac, we zien een prachtige gratis parkeerplaats voor het route 66 museum, maar ....waar is dat museum....na wat rondzwerven en foto's maken, van de Fire departement natuurlijk, vinden we het toch! Er staan buiten wel hele leuke stukken, en Murals, maar die zijn bezet door een zooitje duitse juppen, op gehuurde harleys, we komen zulke lui heel de vakantie al tegen, ze huren een Harley, kopen een goedkoop leren vestje met een hele lelijke adelaar op de rug, die zien wij elke vakantie weer, in alle souveniershops, en dan denken ze dat ze al bijna een hels angel zijn ofzo pffffff ergerlijk! Enfin, ze blokkeren de hele straat met hun auto met bagage wagen erachter beetje jammer als er een hele mooie parkeerplaats is! We gaan maar even het museum in denken we....maar die zijn net bezig een Volkswagen busje te installeren, en de balie dame was aan het ontbijten ofzo....of we maar eerst naar boven wilden gaan kijken, en dan straks afrekenen? Braaf gaan we naar boven, maar wat een troep zien we daar, soort van Antique winkel, daar komen we niet voor, dan staan we ineens in een War museum....ook heel fraai maar daar daar kwamen we ook niet voor! Wel aardige mannen die ons allemaal wat willen vertellen...en indrukwekkend de uniforms van echte soldaten, met naam en medailles en als ze een gouden ster op het kaartje hebben, zijn ze "killed in action" en is het uniform door familie geschonken of geleend! We hebben het wel gezien en verlaten met stille trom het museum. Naast het museum zit een hele oude kapperszaak, zonder klanten overigens, maar Fred wil zich wel laten scheren dus hup naar binnen, de kapper zat te lezen en legt zijn boek neer, en kijkt Fred hoofdschuddend aan? What can i do for you sir? I don't shave....sorry helaas hij scheert niet, en hij gaat languit in een stoel liggen....were are you from? We vertellen het en excuseren ons en gaan weer weg, de kapper gaat weer verder in de bijbel....Volgende stop Odell, roadside atraction is een klein benzinepompje, annex souveniershop, de verkoopster zat buiten op het bankje en staat zuchtend op, start het muziekje, get your kicks on route 66, en gaat verveeld achter de toonbank zitten gunt ons geen blik laat staan een vrolijke goodmorning. We kijken even rond maar vinden er niks en na wat foto's gaan we weer! Hoe anders het ook kan merken we in Dwight, ook weer een klein benzinepompje, geen souveniershop dit keer, maar er zit wel een mevrouw lekker in de schaduw, zodra we uit stappen is het meteen hello en welcome! We krijgen allerlei info over de pomp en er staat een brandweerwagentje uit 1937 in de garage, of we er in willen zitten, dan wil zij wel een foto maken, en vooral even aan de bel trekken meneer! Hahaha we hebben de grootste lol! Onderweg in Gardner staat een kleine gevangenis, maar twee cellen, hebben eigenlijk nooit echte boeven in gezeten! En het Rivièra restaurant , een piep kleine diner niet meer in gebruik! Maar dan komen we bij een echte Diner "the polk a dot drive in",in Brainwood. Home of "the chilly cheese fries", die nemen we en een lekkere milkshake , ik Butterscots voor mijn broertje 10 jaar geleden was deze gesloten en hebben we alleen foto's gemaakt We gaan weer verder en zien een prachtig park in Wilmington (he die kennen we nog) daar kan je heerlijk picknicken, vissen, spelen geweldig hoe ze dat hier doen! Er staan BBQ's en picknick tafels geweldig! En dat weer natuurlijk! Genieten is dit! In Wilmington, staat ook de eerste Mufflerman die we tien jaar gelden zagen, en daar stond ook een soort diner naast waar ik toen zo heerlijk de slappe lach kreeg om een Babylonische spraakverwarring, de Launchingpad heette dat, want de Mufflerman heeft een raket vast en een soortgelijke helm op, hij staat er nog maar de diner is gesloten en staat te koop! Heel erg jammer!  Wel even op de foto met de gemini giant! Volgende plaats is Joliet, bij liefhebbers van de Blues Brothers misschien wel bekend want daar stond de gevangenis, waar Elwood, zijn broer Jake ophaalt! In joliet vinden we nog een kleine, gesloten, diner/ice Cream shop, en dan raken we de route weer kwijt....we rijden nog even rond maar 66 is verdwenen...we zien nog wel een diner model, maar ze verkopen er pasta en pizza. We gaan nog even door een outlet Mall maar dat is niet wat we ervan verwachten! Tijd voor een slaapplaats! We zijn in Naperville beland een voorstadje van Chicago, waar we morgen een heel luxe hotel hebben geboekt voor twee nachten midden in het centrum en dat helemaal gratis deze drie laatste dagen blijven we in Chicago, een geweldige stad, mijn favoriet,en er is genoeg te doen en te zien!! Welterusten

1. Tante Marry:
    30 september 2014
    Zo goedemorgen wat dacht je ? Zondag rustdag en geen verhaal ik maak nu een drie dubbel ? Ha ha is weer prachtig om te lezen.
  2. Ilse:
    30 september 2014
    idd lang verhaal nu dan nog een paar dgn genieten!!
    mij heb je niet gefipt met het zondag verhaal hahaha
  3. Hannie van dalen:
    30 september 2014
    hele leuke verhalen geniet nog lekker van jullie laaste daagjes
  4. Thea Gonlag:
    30 september 2014
    Ik dacht zal jullie krijgen vd reislogger haha, moest er nog drie keer over doen om het erop te krijgen!
  5. Erik Boattail:
    1 oktober 2014
    Het weer begint langzaamaan minder te worden, ik zit iets noordelijker dan jullie in Minot, ND en het is hier 8 centigraden, bewolkt en mistig. Morgenochtend de grens over naar The Great White North, en dan is oktober ook alweer begonnen. Maandje of 5 sneeuw is niet prettig, dus jullie vertrekken naar een land met een beter klimaat. Goede vlucht!
  6. Thea Gonlag:
    1 oktober 2014
    Thanx Erik, ja en we klagen ook niet, we hebben prachtig weer gehad, zag net op tv dat het in de Rockies ook weer sneeuwt! Jij heel veel sterkte en succes de komende winter! Houd hem op de weg!
  7. Corina van der Pol:
    1 oktober 2014
    Jullie zijn behoorlijk bezig geweest. Nog een paar dagen en dan.... Home sweet home. Dat zal ook wel weer fijn zijn.
  8. Thea Gonlag:
    1 oktober 2014
    Ja de kids weer knuffelen en mijn eigen bedje! Maar verder houd ik het nog wel ff vol hier