San Francisco

30 september 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag dan Eindelijk San Fransisco, de stad die leeft en bruist en helemaal vandaag, er was een zeilwedstrijd, een congres en een footbal game...wat een drukte..en de "gewone"toeristen niet te vergeten.

De zeehonden liggen er nog steeds op de vlonders en hier zie je allelei pluimage onder de mensen..in Frisco kan echt alles!

Wij waren er vroeg en toen ging het nog wel, de pieren in iedergeval nog rustig kunnen bezoeken en uiteindelijk bij bakkerij Boudin koffie gedronken, leuk om te zien hoe ze op traditionele wijze hun brood bakken..zuur desem brood,in allerlei figuren, krab ,kreeft, schildpad of krokodil.....stokbroden.... maar ook grote bollen, gebruikt als kom voor de traditionele vissoep, die je hier overal kan kopen, aan een kraam of ook in de bakkerij...die tevens restaurant, lunchroom en winkel is....

Later op de dag dus die soep "Clam-Chowder" gegeten, je hebt er echt een maaltijd aan, je eet eerst je soep en daarna je kom hihi, bij dezelfde bakkerij alleen nu op de pier.

De beroemde Cable carts was vandaag geen optie, het was zo ontzettend druk,de rijen stonden 3 dubbel in de straat... en dan zit je als sardientjes in een blikje en het was behoorlijk warm ook vandaag, dus we hebben flink rondgelopen en gekeken, lekker op een terrasje gezeten, Lombard street gereden, de meest beroemde straat (zig zag), de Golden Gate Brug over in de file!....en zijn tegen de avond teruggegaan richting hotel, onderweg een restaurant opgezocht.

We komen terug wees niet bang!