The Air force Academy

22 september 2014 - Kearney, Nebraska, Verenigde Staten

Vandaag vroeg opgestaan want we gaan naar de Air Force Academy, hier in Colorado Springs! Die kan je gewoon bezoeken, al moet je je wel legitimeren en je kofferbak laten inspecteren. Helaas regent het maar in het visiters center is het altijd droog! We zien een film van ong. 20 minuten over het eerste jaar van de cadetten, we zitten met kippenvel en tranen in onze ogen te kijken, erg indruk wekkend! En we zien alle belangrijke dingen in de bezichtigings hal, veel mooie en goede dingen die de jongens en meisjes leren en later in de praktijk brengen, voor lands belang maar ook in heel de wereld! Amerika is erg trots op zijn soldaten en ze laten dat ook graag zien! Dan gaan we naar de Chapel, pffff groot en mooi en weer indrukwekkend, daarvandaan kijk je op de Academy...en het is rond etenstijd, dan marcheren de cadetten, 4000, gezamenlijk van de lokalen naar de kantine! Elke dag een ritueel wat zeer zeer indrukwekkend is! Er komt een marching band van een andere kazerne , en dan verzamelen de cadetten zich op een groot plein...en dan gaan ze per peloton in gelid naar de kantine, geweldig! Het weer is ook opgeklaard en het wordt zelfs warm! We genieten van alle discipline en toch ook plezier dat ze hebben! Daarna gaan we verder op het terrein, we hebben een kaart meegekregen en de rode lijn is toegankelijk voor publiek, dus we volgen naar het Doolittle Center waar de Cadetten hun opleiding beginnen. Er wordt ook zeer veel sport beoefend, en er is een eigen football stadium! Falcon Stadium! Daar aangekomen lijkt het verlaten, niemand te zien, we schieten wat foto's van de buitenkant en proberen binnen te gluren, dan zie ik een hek open staan en een meneer in een hokje, met een hond, ik zeg netjes goedemiddag, mogen we even kijken meneer ? Maar natuurlijk ga je gang en ga maar helemaal tot op the Field! Dat is niet tegen dovemansoren oren gezegd! Weer een toppunt in onze fantastische vakantie! Even aan het (kunst)gras voelen en op de middenstip staan geweldig, we hadden het stadion al gezien , gisteren vanaf de snelweg, en nu staan we erin...als enige... Volgende op de ronde is een B52 bommenwerper....weer met allerlei informatie over waar en wanneer er gebruik is gemaakt van the Air Force. Dit was een hele indrukwekkende ochtend, en we gaan verder van Colorado naar Nebraska, als snel geen bergen meer maar vlaktes met veel koeien, veeteelt dus...laatste is nog een keer Castle Rock, nu van de andere kant en dan afvalt verslinden, 7 uur te gaan,over North Platte, ons hotel is gereserveerd, dus geen zorgen! Rond 4 uur begint het weer te regenen, maar we zitten heerlijk droog en de auto wordt gelijk gewassen! Half 5 gaan we de grens over en na een uur gaat ook de tijd weer een uur vooruit! Dus we zijn pas om 8 uur bij ons hotel! Maar dat is geen probleem, koffers naar boven en een restaurantje opzoeken ook niet, morgen weer rustig aan! En veel leuks op het programma!

1. Ilse:
    23 september 2014
    je moet toch onderhand wel versleten zijn na al die indrukken.
    een super vakantie, jullie hebben het verdiend hoor.
  2. Corina van der Pol:
    23 september 2014
    Je zal je wel klein voelen, in het midden van zo,n stadion. Gaaf! Gaat nu wel snel, hoor. Maar we kunnen nog even genieten.
  3. Thea Gonlag:
    23 september 2014
    We krijgen er geen genoeg van! Maar idd het zijn heel veel indrukken en daarom schrijf ik alles op, anders weet je echt niet meer wat je hebt gedaan! En gelukkig hebben we de foto's nog!