Austin en San Antonio

14 september 2012 - Austin, Texas, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar Austin om de muziek te vinden waar we altijd zoveel van horen, zaken met cd's en vinyl en pubs met live muziek.....het valt echter tegen, of we kunnen het niet echt vinden, maar na een flinke wandeling up en down town, vinden we wel wat eet tentjes, een universiteit een mooi stadhuis en veel hoge wolkenkrabbers...de communitie kitchen, maar dat is het toch niet...we zijn nog wel op de Willie Nelson Boulevard...( met de groeten van Raymon)

Zwaar teleur gesteld , we balen echt ,besluiten we om ons geluk 1.30 uur verder te beproeven en rijden naar San Antonio, ook veel over gehoord, het moet wat van Venetie weg hebben....

Gelukkig word het weer ook beter onderweg want het begon weer lekker regenachtig....

We parkeren de auto ergens in het begin, moeten opgevouwen dollar biljetten in een gleufje aanstampen met een metalen strip? En gaan weer wandelen,beweging genoeg vandaag!

Al gauw zien we de River Walk...dat zou wel eens...ja hoor allerlei  eettentjes en souvenier shops langs de rivier, die door een groot deel van de stad loopt, het is inmiddels een beetje zonniger geworden, en we genieten!

Er staat ook een hoge toren met bovenin een draaiend restaurant, een revolving room! Die kennen we nog van Canada, bij the Niagra Falls staat er precies zo een! Tower of the americas heet hij , we hebben vanmiddag een flinke whopper op bij you know who, dus honger hebben we niet, dan maar naar de bar voor een drankje.

Het is Happy hour, dus we nemen een lekker mexicaans biertje en bestellen Nacho's als snack. De biertjes zijn heerlijk maar de nacho' s blijven lang weg, zal wel een grote schaal zijn, de dame vroeg nog iets bij het bestellen en Fred zei ja...maar waarop eigenlijk??? Tot 2 keer toe zegt ze , de nacho's komen eraan....en na een minuut of 10 komt er een schaaltje met 4 nacho's met tonijn en wasabi saus....? Whaaaaa lekker makkelijk delen ook! Ik laat ze aan de mannen en geniet van mijn biertje op grote hoogte.

We besluiten terug te gaan naar de auto, de terugreis naar Austin te maken en onderweg een restaurant te zoeken, en we komen uit bij Outback, australisch staekhouse, alleen al voor het toetje moeten we er naar toe!

We genieten van het eten en doen vergelijkend waren onderzoek...op het toetje na gaan we volgend keer weer voor het Texas Road House! En het eten was er beslist niet slecht!

Onderweg terug staat er een Tankwagen in brand op de baan tegemoed komend, alle hulptroepen zijn natuurlijk paraat en we rijden er vol verbazing langs, als dat maar goed gaat!

Terug in het Hotel, nemen we koffie mee naar boven en we hebben nog bier om een toch nog geslaagde dag af te sluiten!

1. Gerard den Besten:
    15 september 2012
    Zijn jullie ook nog op Alamo Plaza in San Antonio geweest?
    De slag om de Alamo? Stukje US history midden in de stad.

En Rob uit de USA van de DBC woont op 24 mijl van San antonio in Cibolo, Rob Houter is er ook nog langs geweest!?

Jullie genieten er wel weer van zie en lees ik!
    Ben best een beetje jaloers maar ja .. je kunt niet alles hebben! Onze tijd komt wel weer.
    Dus jullie moeten dan maar dubbel genieten voor ons!
    Wij lezen jullie verhalen in ieder geval graag dan zijn we er toch een beetje bij!
    Tot morgen dan maar!
  2. Thea Gonlag:
    15 september 2012
    Ja ook dat hebben we gezien, het héle gebied staat vol met beelden en markers! Teveel om op te schrijven, nou jammer hè, hadden wij vorige keer ook toen jullie er zonder ons waren, je leeft zo toch een beetje méé! Kusssss aan manie en the kids.
  3. Gerard den Besten:
    16 september 2012
    Big Kiss terug!! (ps) kun je een zakkie van die ronde kaneel zuurtjes voor me meenemen? De mijne raken in rap tempo op!

Bij de dollar store of zo hadden ze die geloof ik.

Laters!!
  4. Ik zelf:
    16 september 2012
    We gaan voor je kijken, zwagert