Grand Canyon, North Rim

21 september 2012 - Grand Canyon, Verenigde Staten

Hadden we gisteren de zuid kant van de Gr. Canyon bezocht...vandaag gingen we naar de noord kant, handig zo'n pass voor 7 dagen, mag je in en uit rijden in div. Nationale parken....morgen worden het n.l. Nog meer...nee we krijgen er nog geen genoeg van.

Het is niet te beschrijven hoe mooi het is, eerst nog een stuk langs zuid  en nog een keer kijken..nu vanuit de uitkijk toren en dan naar de andere kant, en omhoog uiteindelijk rijden we op 9000 ft, bijna 3 km...hogen dan de Gondel van de Sandia Peak tramway, in Albuquerque.

Het is een hele bochtige rit ernaar toe, en het totale landschap veranderd het is groen en bebosd aan deze kant en de colorado rivier stroomt hier door de canyon. De kleuren zijn prachtig, een klein beetje indian summer, maar boven aan is een heel stuk verbrand, alles is dood er staan alleen nog lucifers....daarna komt het jonge groen weer op en word het weer prachtig. Later leren we dat het met opzet is gedaan voor het ecologisch herstel van een bepaald gebied, word er gecontroleerd brand gesticht.

Het hoogste punt waarvan af we konden kijken was zo'n 7500 ft. Heel erg mooi om deze kant ook eens te zien, we hebben er de dag mee doorgebracht en overnachten in het eerste plaatsje dat we daarna tegen komen, Kanab,  we zijn 2 keer door de tijdgrens tussen arizona en utah gereden dwz ,uur eraf, uur erbij...

We hebben onderweg zelfs nog "wild" gezien!

Vanmorgen was Marco begonnen met een breakfast burrito, op de foto heeft hij er al een kwart van op pfffff ik heb het maar bij een sandwich met ei en bacon gehouden, Fred had een omelet, compleet met hash browns (losse rosti) en toast. Het was eigenlijk een laat ontbijt of een vroege lunch, door het tijdsverschil raakten we de kluts kwijt.

Vanavond nog even door Kanab gewandeld na het eten een klein plaatsje maar er is van alles, zelfs een theater, weer gegeten met live muziek!  We love it!

Kanab is een plaatsje in western sfeer met een hollywood walk of fame, allemaal oude westrn sterren!

Onderweg ondekten we nog dat Fred hier zijn eigen stad heeft gesticht.....