Monument Vally en Grand Canyon

20 september 2012 - Grand Canyon, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg wakker geworden, het was nogal gehorig in ons motel, geeft niks kunnen we lekker vroeg op pad! Het worden vandaag 2 hele mooie natuurparken die we gaan zien!

Vanuit New mexico komen we al in Navajo grond gebied, en we gaan nog 2 staten door, Arizona en Utah, dan weer Arizona.

Monument Vally word volledig door de Indianen gerund en beheerd en is sind dat wij hier waren een echt Park geworden, er is nu zelfs een restaurant en een hotel bij. Het uitzicht blijft natuurlijk het zelfde....overweldigend! Ook is er een grote souvenier shop bij gekomen, en De mannen vinden dat ik een cowboy hoed moet kopen tegen de zon. Heeft Marco gelijk een excuus...kan hij er ook een kopen, zo steunen we de Indianen nog, dat is n.l. Echt een arm volk, ze wonen nu in resevaten en hebben eigenlijk niks. We reiden een route over een dirt-road, die niet goed is voor je als je achterin zit en last hebt van wagen ziekte! Blgh. De auto is er ook niet schoner van geworden.

daarna zien we nog een stuk van delittle colorado river, ook door indianen beheerd en we mogen naar binnen dmv een donatie.

We vervolgens onze route richtind het echte werk..de Grand Canyon! Het is niet te vertellen hoe mooi het allemaal is wat we zien..ook al is het de 2e keer het blijft een wonder zo mooi als de natuur is! Jullie moeten de foto's maar bekijken ik ben er stil van......

We overnachten in Williams, route 66 en onze overbuurman is Fred Flintsone! Er komen ook weer foto's van eten aan want bij dit hotel zit een geweldig restaurant en bar, we eindigen de avond met een biertje...morgen weer een stuk Grand Canyon, dan bryce en zion...ongelooflijk allemaal!