Terug naar Fort Worth

16 september 2012 - Fort Worth, Texas, Verenigde Staten

We gaan vandaag 3 uurtjes terug rijden naar Fort Worth, er is een Rodeo in de Stock Yards. Maar eerst gaan we nog even langs een General Store, die Fred langs de weg had gezien..kijken wat ze er hebben, het is een geweldige winkel met live stock(vee) Alles voor wat een lokale  boer nodig heeft en meer....er loopt ook vee rond en Marco vind er zijn tuinbroek, waar hij  al zolang naar op zoek was.., en hij wilde niet eens zijn tasje mee naar binnen nemen want hij ging ws toch niks kopen!

We hebben tijd zat dus we kijken er op ons gemak rond. De mannen lopen hier echt als cowboy's rond!

Dan gaan we richting Fort Worth voor de rodeo enz. Op de navigatie vullen we de Stock Yard road in ( makkelijk he) en komen precies waar we zijn moeten!

Het hele gebied is uiteraad weer een en al cowboy maar ook rijdt er een oude trein rond en zijn er weer veel souverniershops, omdat we vroeg genoeg zijn kunnen we aller op ons gemak bekijken en om 4 uur is er een catlle drive door de straten, wat een prachtig plaatsje, het zijn ook echt oude veestallen waar vroeger het vee op de trein gezet werd...voor de mensen die weten dat ik bng voor paarden ben...het was best wel even eng in het begin!

We kopen er meteen de tickets voor vanavond: de Rodeo!

Als we alles gezien hebben ook de catlle drive gaan we inchecken in ons hotel , omkleden , happie eten en terug! Het word vandaag Mexicaans, we hebben onderweg een mexicaans grill restaurant gezien: "On the Border"!

Dat bevalt ons ook prima..weer een favoriet erbij. We worder er over laden met chips (doritos) en salsa en refils cola en water, en het eten is heerlijk kijk maar op de foto's!

Dan is het zover onze eerste live Rodeo! Alles wat je maar kan bedenken komt voor bij: Bull  Riding, Bareback Riding ,de kinderen doen zelfs mee ,in de pauze mogen ze de arena in om een strik van een kalf of schaap af te halen, de winnaar heeft een prijs!

Maar we beginnen met het volkslied, een gebed en een lokaal meisje zingt een liedje, er is een lotery er word geld opgehaald voor zambia enz. Teveel om op te noemen, we hebben de tijd van ons leven!  Als ik een biertje voor ons 3en ga halen, zegt de man achter de kassa u krijgt er maar 2....ik kijk hem ongelovig aan..zijn ze op? No mam, one in each hand..its a state law! Hahahaha dan maar weer een flesje water voor mij .

Na afloop kunnen we op onze tickets gratis naar Billy Bob's Texas..een hele grote uitgaans gelegenheid hier,een" Honky Tonk", waar de lokals hun weekend vieren, er is live muziek een souveniershop ( duhhh) en zelfs een eigen arena voor Rodeo's , en wat een mensen...druk maar helemaal niet vol het is dus errug groot!

Moe maar heel voldaan keren we terug naar het Hotel, morgen maar het reisverhaal schrijven..ik plof in bed en ben weg.....